ABout
Welcome ♡
I'm Mindy, all I do here is blog about circle lens reviews, make-up reviews, tutorials and other stuff. I hope you enjoy my blog.
See you around ♡


Follow me on Facebook



Instagram
Follow @shyalpaca

Search







Lovelies ♡


Follow


upcoming posts
Skinfood Black Sugar Strawberry
COSRX Acne Pimple Master Patch
COSRX BHA Blackhead Power Liquid
COSRX Low pH Good Morning Cleanser
COSRX One Step Pimple Clear Pads
COSRX Advanced Snail 92 Cream
My Beauty Diary Apple Polyphenol
Etude House 0.2 Therapy Air Mask (Tea Tree, Strawberry, Hyaluronic Acid)
Aritaum Color Lasting Tint #Wild Coral
Aritaum Mono Eyes #Steal Away
Etude House Bling Bling Eye Stick #8 Ivory Star
Missha M Magic Cushion #23
A'Pieu Air Fit Cushion #21
Peri Pera Ink The Velvet #14
A'pieu Water Light Tint #RD03
Holika Holika Jewel Light Eyeshadow +Holy Berry Tint

Contact

Giveaways
♡ No giveaway at the moment ♡
Please come back later!

disclaimer
Layout: Mindy ♡
All reviews on this blog are 100% my own honest opinions. Photos and content on this blog are all mine unless stated otherwise.

Do not use them without my permission!

Keep in mind that I used precious time out of my life to work on this.
Thanks!


  Review: NYX Jumbo Eye Pencil ♥ #605+608 ( + November Haul ★ #1)
_
Hello Guys~! (´・ω・`)
Today's review will be about the NYX Jumbo Eye Pencils in shade 605 (Strawberry Milk) and 608 (Cottage Cheese) I bought a while ago~ I really want to share this product with you because I like these eye pencils a lot! ; u ;
Also, I will show you a really small haul with things I recently bought and want to show you eheh~

Read on if you're interested~! ♥
Description on NYXcosmetics A radiant eye liner that also doubles as an eye shadow. Made with a blend of mineral oil and powder, our creamy Jumbo Eye Pencils glide on effortlessly—no pulling, tugging or fading—and come in a rainbow of vivid hues. Some call her chubby. We say voluptuous.




More detailed pictures of the product


Close-up of the Jumbo Eye Pencil tip
         NYX Jumbo Eye Pencil~worn.

Color: I like the colors a lot eheh ♥ There's also a really wide range in colors you can choose. As far as I know are 32 colors available from black to white and green to violette~ I just noticed that both of these colors are awesome for Aegyosal애교살, the pink one is better for natural ones and the white one for bolder ones and for higlighting the inner corners hoho~

Texture: It's a creamy texture which glides on well~! I like it a lot because it's easy to apply plus it feels nice on the eyes when applying LOL ♥ 

Staying Power: They stay on my lids all day but they will get into your crease after a few hours (6-8 hours) and if they're fresh applied and you rub, the shimmer particles will smudge and it will be a glitter/shimmer mess T^T BUT  you usually don't rub them after application and I think 6-8 hours without primer is good tho~ most eyeshadows will crease after about 4 hours on my lids because they're soo oily ; n ;


Overall:

I actually really like these pencils but after all I have to give them a 4,5 because it creases :'c 
BUT to conclude, I lovee this product and I would honestly recommend it to everyone who's looking for a light eyeshadow for Aegyosals애교살 or just nice creamy eyeshadow pencils~ I especially recommend Strawberry Milk because it's nice for both while I would only use Cottage Cheese for highlighting inner corners because I'm more on the natural side when it comes to make up hah-

Now to the haul . . .


 Things-I-recently-bought Haul

So this is the first haul I've ever posted on my blog hehe~ I will show you a few things I bought a while ago in November and October and which I find worth showing you ^-^*

I bought this Arpakasso Alpaca and his necklace at an anime convention for $55 (necklace $5) and I DONT REGRET IT *-* He's so so soo cute and adorable and I wanna cuddle him all day long omg (゚∀゚).His name is Toast 
I drew the button by myself, it's dedicated to Toast eheh.

This is a present I got from my friend Rain Chan. She's so cute and nice, please check out her blog! I would really appreciate it. She send me a body cream with a caramel/vanilla scent, it smells really nice(´∀` Thank you so much, Rain Chan~!

Stuff I bought online (finally arrived ;o; I like the samples they gave me ( ゚▽゚)/ ) and sweets and more make up I bought in Düsseldorf . Reviews on the full products will be up soon. I already wrote a review on the eyeliner and the eyeshadow palette tho

New circle lens0s (*≧▽≦) wohooo~!
Review will be *hopefully* up soon. Are you excited for it? (ノ´∀`*)ノ no? okay



To end my post, I will post a dumb photo I took with my friend 
(She will probably kill me if she sees this but watever AAHHAHA *creepy laughs*)
She was photoshopping selcas we made that day AHAH 
Check out her small blog here []



Anyways, thank you for reading my super short review and my haul~! (─▽─)
See you around 



Follow mee and comment below ♥ ( ̄▽ ̄)ノ


PS: Don't forget to enter my first Giveaway here I wish everyone Good Luck ehehe~ 






Labels: , , , , , , , , , ,


Blogger itsjudyy said on November 26, 2013 at 11:22 AM  

MINDY~~~!!
first, those are some funny names for the nyx eye pencil.. lol
and those sweets!! :)
more lenses!! hehehehe~~
lastly, your pic :)! *thumbs up* ~~


Blogger Emily said on November 26, 2013 at 12:32 PM  

I really want to try the eye pencils^^ They do look perfect for making aegyo sal hehe:D I love your alpaca plushie too! It's so cute and the name Toast is super cute aswell:P x


Blogger AtomicNony said on November 26, 2013 at 1:54 PM  

Strawberry Milk is a lovely color, but I have tried these jumbo stick and they crease like nobodies buisiness on me.
BTW the alpaca is so cute!! ♥


Blogger Belinda Matilda said on November 26, 2013 at 2:06 PM  

the pin (wait is that a pin tho) with senpai in it is so cute lol. ive always wanted to try out nyx jumbo eye pencil in milk and strawberry milk but never get the chance to :< my wishlist is starting to build up to a very high mountain sigh

http://qorea.blogspot.com


Blogger Judy Dong said on November 26, 2013 at 3:33 PM  

those are some pretty colors!c:


Blogger Kristine Lam said on November 26, 2013 at 3:38 PM  

my two favourite nyx pencils <3 !!


Blogger phaileepanda said on November 26, 2013 at 4:34 PM  

Awesome review! And omg. Toast is the most adorable thing ever. *o*


Blogger Anjeli Maree said on November 26, 2013 at 5:50 PM  

thank you for the review! you get really nice things!
that alpaca plushie though is the cutest thing ever (≡^∇^≡)
and you're a really nice friend ahoho

flyhighjelly.blogspot.com


Blogger Fifi ♥ said on November 26, 2013 at 10:44 PM  

I recently bought some NYX jumbo pencils as well! I really like the strawberry milk one but i didn't really like the other colours that i bought sadly :( The one problem is that i don't know how to sharpen them if they get blunt because they don't fit my regular sharpener haha :P Also that alpaca toy is soo sooo adorable! You should definitely post more hauls up because they're so awesome~~~

xx
www.beautifyinglifee.blogspot.com


Blogger AnnTan said on November 27, 2013 at 5:52 AM  

ahaha your friend so cute! like all your hauls and your magic lens look like mine! i can't get NYX product here though ) : Arpakasso looks as cute as you! thanks for your comment, you're comment always makes my day ( :


Blogger Sapphire Bufton said on November 27, 2013 at 1:08 PM  

These colours look so lovely, definitely need to invest in more eye pencils!
Love your recent hauls too ~

♥ Little Owl Diary


Blogger Charmaine K said on November 28, 2013 at 3:29 AM  

ohh I've heard so much bout the nyx eye pencils!! Really want to try them out~
Lovely review Mindy!~
OMG OMG OMG I REALLY WANT YOUR Arpakasso Alpaca!!!!~~~
Sooo cuteeee ♥ ♥ ♥
teheheh so jelly of your online shopping!!
aww you and ur friend are sooo cute!!
xxoxox Charmaineeee

charrmyn.blogspot.com


Blogger jiru said on November 28, 2013 at 6:11 AM  

Toast is so cute! :D I still want an Arpakasso badly <3 I've been thinking about buying the NYX pencil in Milk, but now I'm leaning towards Cottage Cheese. Thanks for the review!


Blogger Gin said on November 29, 2013 at 5:38 PM  

Ahhhh! NYX! <3 My favorite product from them~
I absolutely love their Jumbo Eye Pencils, love the colors you got them then!
I also have an Arpakasso! <3 I got Chahan at a convention for 30. AHUHUHU BARGAINNINGGGGG
Thank you for the review and I hope Toast has a wonderful time!

http://pandagin.blogspot.com/

(both of our alpacas have food names LOOOL)


Blogger Sakuranko said on November 29, 2013 at 7:18 PM  

Wow both Jum Eye Pencil are really cute I love it the pearl colors are really pretty- Now this product is on my wishlist"
xx

Join to my KPOP Giveaway for win two Bracelets!


Blogger M.May said on November 30, 2013 at 7:01 AM  

I've heard so much about these jumbo eye pencils but I'm not a fan of having to sharpen them. XD I'm just too lazy to regularly sharpen my pencils. Toast is sooooo cute! OMG I wanna hug him!

M.May


Blogger Elin Ivana said on December 2, 2013 at 11:04 AM  

Hey. I found your blog by chance. Wanna follow each other anyway? Comment on my blog if you have done it! So I can follow you back.

Stay fab xx

www.elinivana.com


Blogger Majorie Zoleta said on December 2, 2013 at 12:09 PM  

I loooove the photo on the end of the post :) I must try this eye pencil~! I love the look of aegyosals but sometimes, powder highlighters make it look too dramatic. Great haul, BTW!♥ Thank you for sharing this, Mindy~!

www.majoriezoleta.blogspot.com


Blogger Joanne said on December 3, 2013 at 11:29 AM  

Lovely haul! I'm so envious of all the items you got! :)

I'm inviting you to join the Christmas giveaway I'm hosting with other bloggers http://urhappybunnie.blogspot.com/2013/12/christmas-bloggers-giveaway.html


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 12:46 PM  

JUDYY :D I like the names a lot too, they're cute haha~ I will post the circle lens review soon hehe And thanks for always commenting on my blog, I realy appreciate it a lot ; u ; ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 12:47 PM  

Go for it, Emily! :D They're just perfect especially the strawberry milk one! It does make really natural Aegyosals if you don't overdo it hehe~ I remember how we talked about them a while back hah~ Thanks for always commenting and being my blogger buddy :p ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 12:48 PM  

YES I don't like this too but they're not as bad as other eyeshadows I tried. I love the Alpaca plush a lot, too hehe ^u^ And thanks for commenting ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 12:51 PM  

The pin is the best part haha xD And I feel you, I wanna buy every product I see people writing reviews about too >.> We're going to be broke this christmas qq Anyways, thanks for always reading, Belinda/Matilda :3 ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 12:52 PM  

Thanks for reading, Judy~! ♥ I would recommend you strawberry milk to 101% hehe c:


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 12:53 PM  

wow that's such a coincidence, I love them too c: ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 12:54 PM  

YES Toast is so cute *-* ♥ HAHA. Thanks for reading c:


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:21 PM  

haha ikr I'm the best friend ever XD I love that plushie with my whole heart too LOL Thanks for visiting my blog, gonna check out your blog c: ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:34 PM  

I like strawberry milk the best too hehe :D Which other colors did you buy? I think this eye pencil is only really good for Agyosal~ There are sharpeners for bigger pencils too! You should get these :> I will post a new haul after christmas probably, so stay tuned haha~ Thanks for always commenting, you're so cute, Fifi ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:37 PM  

I think GEO has the same vials for every lens they sell hehe. I can tell you that I didn't buy black lenses like yours :3 If you really want to try out a specific NYX product you can tell me, I will be glad to send it over to you ^u^ Aww, you're too cute haha Toast is actually the cutest think ever haha~ I'm happy you like my comments and thanks for always commenting too, it's the same for your comments c: ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:38 PM  

Thanks for your comment :3 ♥ You should try these, they're good for their price :>


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:39 PM  

CHARMAINEE~~♥ You should try them out then, they're awesome considering their cheap price and thanks for your super cute comments, you're so adorable *-* ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:41 PM  

you should get an alpaca plushie !!! They're so so cute omg *-* ♥ I think milk is a nice color too but too light for my liking, I'd say go for cottage cheese then haha~


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:43 PM  

LOL Say 'Hello' to Chahan for Toast haha ♥ You're so lucky, that's SO cheap omg *-* I hope Chahan has a wonderful time too LOL. Anyways, thanks for your comment hhehe ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:44 PM  

Thanks for always commenting :D I think you should go for them haha ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:45 PM  

I hate sharpening pencils too especially eyeliners because it's such a waste of product T^T *pushes Toast in your arms* haha XD Thanks for visiting~ :>


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:46 PM  

Hello~ I will check out your blog and if I like it I will maybe follow you


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:47 PM  

I like this photo a lot too haha. My friend didn't see it yet xD Yes, I think so too, sometimes it's too dramatic! That's why I prefer strawberry milk because that one is more subtle and looks more natural for Agyosals~ Thanks for always commenting, you're too cute, Majorie :> ♥


Blogger 美美 said on December 3, 2013 at 1:48 PM  

Thanks for checking by at my blog lol~ No need to be jelly and thanks for inviting me to your giveaway but I already entered it through Misa eheh :3


Blogger Michelle Tan said on December 3, 2013 at 11:51 PM  

The eye pencils seem really good! And I love your haul - please do more in the future! By the way, the arpakasso is the cutest ever. I love alpacas. They are just the bomb diggity! Can't wait for all the reviews to be up on your blog!

Now following you on GFC! Follow me back maybe? x
michelleytan.blogspot.co.nz


Blogger Parisian Fairytale said on December 4, 2013 at 6:36 AM  

Hi :)
Those eye pencils seem great, I really want to try both of them now :) And omg your haul : this Arkapasso is the cutest :) I have a small and pink one (that I'll lvoe forever) but I would do anything to get a big one ♥ btw I followed you on bloglovin, maybe follow back? :)


Mathilde from
Parisian Fairytale


Blogger 美美 said on December 4, 2013 at 12:12 PM  

Thanks for your comment, Michelle :3 ♥ I will check out your blog and follow if I like it~


Blogger 美美 said on December 4, 2013 at 12:14 PM  

Hello~ Thanks for reading my review :D You should get a big one soon they're so so cuddly and omg it's defnitely worth it its price haha :> yes, I will follow you back on bloglovin' ^u^ ♥


Blogger Rain Chan said on December 6, 2013 at 12:18 PM  

hi ! sorry didn't really login to blogger since was busy with work , seem like you're busy too !! Arpakasso Alpaca ? thats really cute!!

rainxdropz.blogspot.sg


Blogger 美美 said on December 6, 2013 at 1:14 PM  

Hello Rain Chan! Yes, I'm really busy at the moment :c I'm sorry for not visiting your blog so often these few weeks because of school T^T I will try to keep up with your posts more~ ^u^


Blogger Emi ♡ 恵美 said on December 6, 2013 at 4:29 PM  

Long time since I visited your blog ^^
I love all you have here...Especially the plushies, really adorable haul!!
Have a great weekend x

恵美より
emi-doll.blogspot.com


Blogger 美美 said on December 13, 2013 at 9:01 AM  

Hello Emi! ^ u ^ Thanks for commenting , you're really cute ♥


Blogger Visa said on December 14, 2013 at 7:15 PM  

great haul, so many cute items.
xx http://1finedai.blogspot.com/


Blogger Shanny_C: said on December 21, 2013 at 6:25 PM  

The Alpaca is so cute, I have to buy it <3 great haul~


Blogger Mango RabbitRabbit said on December 29, 2013 at 4:12 PM  

This comment has been removed by the author.


Blogger Mango RabbitRabbit said on December 29, 2013 at 4:13 PM  

Hi Mindy,

Your blog is SO CUTE! I love the alpaca and the random teddies you have everywhere. The haul was really nice and I wish I knew where to get all those cutesy anime stuff without going to anime conventions ehehe

I've just followed you via GFC, looking forward to your next post!

xoxo, Mango ❤
MangoRabbitRabbit's BlogSephora Rose Gold Eyeliner: Before & After!


Blogger Ally Cui said on February 4, 2015 at 2:43 AM  

Haven't been on your blog for so long! Missed your reviews. Keep up the good work! <3

Ally
trickzortreatz.blogspot.com.au


Blogger Lizzy Nguyen said on June 16, 2015 at 3:28 PM  

Hey Mindy! Your blog looks really nice, I'm new to blogging so would you mind becoming friends? 😌

Post a Comment





< OLDER POSTS | NEWER POSTS>



©Copyright Mymychen.
I hope you will have a lovely day! ♡